Cahier 1
|
_
|
Pages liminaires
PDF
|
_
|
Préface
PDF
|
1
|
Table des matières
PDF
|
2
|
Article: Disability, education and history : a refreshing and explosive cocktail recipe for educational historiography
PDF
|
3
|
Article: Die Pädagogisierung sozialer Probleme in historischer Perspektive : ein Diskussionsbeitrag
PDF
|
6
|
Article: What schools can't do : understanding the chronic failure of American school reform
PDF
|
12
|
Article: Reform redux
PDF
|
18
|
Article: Erfolg, Misserfolg und Grenzen der Schulreformen in der Schweiz
PDF
|
21
|
Article: School development as problem solution : a middle position on the school reforme discussion
PDF
|
26
|
Article: Another take on the failure of school reform, or : Are we asking the wrong questions?
PDF
|
29
|
Article: The ten commandments of good practices in history of education research
PDF
|
31
|
Rubrique: Diskussion : The ten commandments of good practices in history of education research
PDF
|
34
|
Compte rendu de lecture: Besprechungen
PDF
|
50
|
Article: Die Leiche im Schulhaus : amtlicher Schriftverkehr als Quelle für eine Kulturgeschichte der Bildungsverwaltung
PDF
|
59
|
Pages complémentaires
PDF
|
67
|
Cahier 2
|
_
|
Pages liminaires
PDF
|
_
|
Préface: Editorial
PDF
|
69
|
Table des matières
PDF
|
70
|
Article: Fiat Lux! : Luxemburger Schulgeschichtsschreibung zwischen nationaler Tradition und europäischer Identität
PDF
|
71
|
Article: Kindheiten und Kindsein in nationalsozialistischen Konzentrationslagern
PDF
|
80
|
Article: Warum die Schlange nicht sprechen darf ... : die Veränderung der Kinderbibeln in Bezug auf Absicht und Didaktik
PDF
|
86
|
Article: Eine integrierte Erziehungs- und Schulgeschichte als neue Perspektive der europäischen Frühneuzeitforschung
PDF
|
91
|
Article: Challenges facing the educational system
PDF
|
96
|
Rubrique: Diskussion : Die Zukunft der Bildungsforschung
PDF
|
99
|
Compte rendu de lecture: Besprechungen
PDF
|
115
|
Article: Der rationale Staat und seine bürokratischen Grenzen : Philipp Albert Stapfer auf der Suche nach den Antworten der Luzerner Schul-Enquête
PDF
|
122
|
Pages complémentaires
PDF
|
129
|