|
Front matter
|
_
|
|
Table of Contents
|
V
|
|
Preface
Vorwort
|
VII
|
|
Rubric
[Werk, Werkstatt, Handwerk - neue Zugänge zum Material der Alten Musik]
|
13
|
|
Article
Reading, memory, listening, improvisation : from written text to lost sound
|
13
|
|
Article
Je ne sçay lequel m'a plus conturbée : a classification of late medieval contratenors with a 'new' contratenor by Matteo da Perugia and a reflection on his Se je me plaing
|
29
|
|
Article
Using the music : musical materials and expert singers' practices in Monteverdi's time
|
61
|
|
Article
Kompositorische Weiterentwicklung und aufführungspraktische Anpassung : Beobachtungen zu den Fassungen einer Missa von Gioseppe Peranda
|
73
|
|
Article
The harpsichord or the piano - a question for today
|
129
|
|
Article
Die Vervollständigung der unvollendet überlieferten Fuga BMV 1080/19 aus Johann Sebastian Bachs Kunst der Fuge : ein Werkstattbericht
|
139
|
|
Article
The skill of Musick : Handleitungen zum Komponieren in der Historischen Satzlehre an der Schola Cantorum Basiliensis
|
149
|
|
Article
Die Wiener Bearbeitungspraxis von Opera Buffa um 1770 als Forschungsgegenstand
|
169
|
|
Article
Gelebte Vergangenheit : historische Tasteninstrumente im Gebrauch
|
183
|
|
Article
Improvisation, elaboration, composition : reinterpreting the classical concerto through the romantic cadenza
|
199
|
|
Article
Handwerk und Weltengrund : zum Generalbass der Romantik
|
207
|
|
Rubric
[Freier Beitrag]
|
229
|
|
Article
Gustav Maria Leonhardt in Basel : portrait of a young harpsichordist
|
229
|
|
Afterword
Abstracts
|
245
|
|
Index
Die Autorinnen und Autoren
|
257
|
|
Index
Liste der bibliographischen Abkürzungen
|
261
|
|
Advertising
|
_
|