Tous les volumes

L'Enseignement Mathématique

L'Enseignement Mathématique Band 40 (1994)
Intitulé Page
Heft 1-2: L'ENSEIGNEMENT MATHÉMATIQUE
Titelseiten
PDF
Titelseiten
PDF
Register
PDF
Titelseiten
PDF
Inhaltsverzeichnis
PDF
1
Titelseiten
PDF
2
Artikel THE PROUHET-TARRY-ESCOTT PROBLEM REVISITED
PDF
3
Kurzfassung
PDF
3
Kapitel 1. Introduction
PDF
3
Kapitel 2. Elementary Properties
PDF
5
Kapitel 3. Ideal and Symmetric Ideal Solutions
PDF
7
Kapitel 4. Related Problems
PDF
14
Kapitel 5. Perfect Solutions of Prime Size
PDF
21
Kapitel 6. Open Problems
PDF
26
Bibliographie
PDF
26
Artikel LE CODAGE DU FLOT GÉODÉSIQUE SUR LA SURFACE MODULAIRE
PDF
29
Kurzfassung
PDF
29
Kurzfassung
PDF
29
Kapitel 0. Introduction
PDF
29
Kapitel 1. La transformation des fractions continues
PDF
31
Kapitel 2. Le flot géodésique sur la surface modulaire
PDF
34
Kapitel 3. Une autre présentation du flot géodésique
PDF
36
Kapitel 4. Un système de coordonnées sur l'espace des réseaux
PDF
37
Kapitel 5. Le codage du flot géodésique
PDF
39
Kapitel 6. La constante de Lévy et le volume du fibré tangent à la surface modulaire
PDF
43
Kapitel 7. Un codage du flot géodésique sur un alphabet fini
PDF
45
Bibliographie
PDF
47
Artikel PROOF OF MARGULIS' THEOREM ON VALUES OF QUADRATIC FORMS, INDEPENDENT OF THE AXIOM OF CHOICE
PDF
49
Kapitel 1. Preliminaries
PDF
50
Kapitel 2. Proof of the Theorem
PDF
53
Anhang Appendix: Recurrent points
PDF
56
Bibliographie
PDF
57
Artikel UNIMODULAR LATTICES WITH A COMPLETE ROOT SYSTEM
PDF
59
Kapitel 1. Introduction
PDF
59
Kapitel 2. Relationship with codes
PDF
60
Kapitel 3. The Witt class associated with a root system
PDF
63
Kapitel 4. Weight enumerators of finite scalar product modules
PDF
69
Kapitel 5. The deficiency
PDF
72
Kapitel 6. The tables
PDF
73
Kapitel 7. COMMENTS
PDF
92
Bibliographie
PDF
103
Artikel NOTE ON TABLE I OF "BARKER SEQUENCES AND DIFFERENCE SETS"
PDF
105
Bibliographie
PDF
107
Artikel CORRIGENDUM TO "BARKER SEQUENCES AND DIFFERENCE SETS"
PDF
109
Bibliographie
PDF
111
Artikel AN EXPOSITION OF POINCARÉ'S POLYHEDRON THEOREM
PDF
113
Kapitel 1. Introduction
PDF
113
Kapitel 2. Convex polyhedra
PDF
116
Kapitel 3. Conditions for Poincaré's Theorem
PDF
125
Kapitel 4. Developing maps
PDF
136
Kapitel 5. Defining a metric
PDF
144
Kapitel 6. Completeness
PDF
148
Kapitel 7. Algorithmic aspects
PDF
156
Kapitel 8. SPECIAL CASES
PDF
161
Kapitel 9. Literature review
PDF
164
Anhang 10. Appendix
PDF
167
Bibliographie
PDF
169
Artikel ENUMERATIVE COMBINATORICS AND CODING THEORY
PDF
171
Kurzfassung
PDF
171
Kapitel 1. REDUCTION TO ONE SPECIAL EQUATION
PDF
172
Kapitel 2. Coding theory
PDF
173
Kapitel 3. The code associated with f
PDF
174
Kapitel 4. ON THE LEAST VALUE OF f
PDF
178
Kapitel 5. The number of Hadamard matrices of order n
PDF
179
Kapitel 6. The number of proper 4-colorings of a graph
PDF
182
Bibliographie
PDF
185
Artikel CYCLIC DIFFERENCE SETS WITH PARAMETERS (511, 255, 127)
PDF
187
Bibliographie
PDF
192
Rubrik BULLETIN BIBLIOGRAPHIQUE
PDF
1
Endseiten
PDF
Endseiten
PDF
Endseiten
PDF
Endseiten
PDF
Heft 3-4: L'ENSEIGNEMENT MATHÉMATIQUE
Titelseiten
PDF
Inhaltsverzeichnis
PDF
Titelseiten
PDF
Artikel THE THEOREM OF KERÉKJÁRTÓ ON PERIODIC HOMEOMORPHISMS OF THE DISC AND THE SPHERE
PDF
193
Kurzfassung
PDF
193
Kapitel 1. Introduction
PDF
193
Kapitel 2. Background and Definitions
PDF
194
Kapitel 3. Periodic Homeomorphisms of the Disc
PDF
196
Kapitel 4. Periodic homeomorphisms of the sphere
PDF
201
Bibliographie
PDF
203
Artikel UNITS OF CLASSICAL ORDERS: A SURVEY
PDF
205
Kurzfassung
PDF
205
Kurzfassung Contents
PDF
205
Kapitel 1. Introduction
PDF
205
Kapitel 2. Elementary Properties
PDF
208
Kapitel 3. Finite generation: classical reduction theory
PDF
209
Kapitel 4. PRESENTATIONS I: THE THEORY OF TRANSFORMATION GROUPS
PDF
222
Kapitel 5. PRESENTATIONS II: INDEFINITE QUATERNIONS OVER THE RATIONALS
PDF
227
Kapitel 6. PRESENTATIONS III: $K_2$
PDF
229
Kapitel 7. Cohomology
PDF
231
Kapitel 8. Congruence subgroups and normal subgroups
PDF
236
Kapitel 9. The Bass unit theorem
PDF
238
Kapitel 10. What is a unit theorem?
PDF
242
Bibliographie
PDF
246
Artikel AN ERGODIC ADDING MACHINE ON THE CANTOR SET
PDF
249
Kurzfassung
PDF
249
Kapitel I. Introduction
PDF
249
Kapitel II. Ergodic measures for F
PDF
255
Kapitel ACKNOWLEDGMENTS
PDF
266
Bibliographie
PDF
266
Artikel ON HAUSDORFF-GROMOV CONVERGENCE AND A THEOREM OF PAULIN
PDF
267
Kurzfassung
PDF
267
Kapitel Introduction
PDF
267
Kapitel Section 1 : Hausdorff-Gromov Convergence
PDF
269
Kapitel Section 2: The Proof of Paulin's Theorem
PDF
277
Kapitel Section 3: Convex Hulls
PDF
285
Kapitel Section 4: Concluding remarks
PDF
286
Bibliographie
PDF
288
Artikel LES RÉSEAUX DANS LES GROUPES SEMI-SIMPLES NE SONT PAS INTÉRIEUREMENT MOYENNABLES
PDF
291
Kurzfassung
PDF
291
Kurzfassung
PDF
291
Kapitel 1. Introduction
PDF
291
Kapitel 2. Rappels et preuve de la proposition 4
PDF
295
Kapitel 3. Lemmes préliminaires
PDF
299
Kapitel 4. Preuve des résultats de l'introduction
PDF
304
Bibliographie
PDF
310
Artikel QUOTIENT OF THE AFFINE HECKE ALGEBRA IN THE BRAUER ALGEBRA
PDF
313
Kurzfassung
PDF
313
Kapitel 0. Introduction
PDF
313
Kapitel 1. COUNTING DIAGRAMS
PDF
316
Kapitel 2. The abstract algebras
PDF
324
Kapitel 3. The Brauer representation
PDF
329
Kapitel 4. The cylindrical trace
PDF
331
Anhang Appendix 1
PDF
340
Anhang Appendix 2: Restriction to the Temperley-Lieb algebra
PDF
342
Anhang Appendix 3: The elements of A(4, 4).
PDF
343
Bibliographie
PDF
344
Rubrik COMMISSION INTERNATIONALE DE L'ENSEIGNEMENT MATHÉMATIQUE (THE INTERNATIONAL COMMISSION ON MATHEMATICAL INSTRUCTION)
PDF
345
Kapitel PERSPECTIVES ON THE TEACHING OF GEOMETRY FOR THE 21st CENTURY DISCUSSION DOCUMENT FOR AN ICMI STUDY
PDF
345
Kapitel 1. WHY A STUDY ON GEOMETRY?
PDF
345
Kapitel 2. Aspects of geometry
PDF
346
Kapitel 3. IS THERE A CRISIS IN THE TEACHING OF GEOMETRY?
PDF
348
Kapitel 4. Geometry as reflected in education
PDF
349
Kapitel 5. New technology and teaching aids for geometry
PDF
350
Kapitel 6. KEY ISSUES AND CHALLENGES FOR THE FUTURE
PDF
351
Kapitel 7. Call for papers
PDF
356
Rubrik BULLETIN BIBLIOGRAPHIQUE
PDF
31
Endseiten
PDF
Endseiten
PDF