
Zeitschrift: The Swiss observer : the journal of the Federation of Swiss Societies in
the UK

Herausgeber: Federation of Swiss Societies in the United Kingdom

Band: - (1984)

Heft: 1817

Rubrik: [media]

Nutzungsbedingungen
Die ETH-Bibliothek ist die Anbieterin der digitalisierten Zeitschriften auf E-Periodica. Sie besitzt keine
Urheberrechte an den Zeitschriften und ist nicht verantwortlich für deren Inhalte. Die Rechte liegen in
der Regel bei den Herausgebern beziehungsweise den externen Rechteinhabern. Das Veröffentlichen
von Bildern in Print- und Online-Publikationen sowie auf Social Media-Kanälen oder Webseiten ist nur
mit vorheriger Genehmigung der Rechteinhaber erlaubt. Mehr erfahren

Conditions d'utilisation
L'ETH Library est le fournisseur des revues numérisées. Elle ne détient aucun droit d'auteur sur les
revues et n'est pas responsable de leur contenu. En règle générale, les droits sont détenus par les
éditeurs ou les détenteurs de droits externes. La reproduction d'images dans des publications
imprimées ou en ligne ainsi que sur des canaux de médias sociaux ou des sites web n'est autorisée
qu'avec l'accord préalable des détenteurs des droits. En savoir plus

Terms of use
The ETH Library is the provider of the digitised journals. It does not own any copyrights to the journals
and is not responsible for their content. The rights usually lie with the publishers or the external rights
holders. Publishing images in print and online publications, as well as on social media channels or
websites, is only permitted with the prior consent of the rights holders. Find out more

Download PDF: 13.08.2025

ETH-Bibliothek Zürich, E-Periodica, https://www.e-periodica.ch

https://www.e-periodica.ch/digbib/terms?lang=de
https://www.e-periodica.ch/digbib/terms?lang=fr
https://www.e-periodica.ch/digbib/terms?lang=en


Papal
visit
brings
protests
THE Swiss Broadcasting
Corporation has rejected
criticisms from non-Roman
Catholic organisations that its
television coverage of the Pope's
recent visit to Switzerland was
"excessive".

An SBC spokesman described
the criticism as unjustified and
said the 30 hours of Swiss TV
coverage was less than that
provided by television in
neighbouring West Germany and
Austria when Pope John Paul
visited those countries.

The protest campaign claimed
Swiss TV coverage of the six-day
Papal visit was "an affront to
Switzerland's considerable non-
Roman Catholic population".

Forty four per cent of Swiss are
Roman Catholic and 50 per cent
Protestant. But when foreign
residents are taken into considéra-

tion, the population of
Switzerland is nearly 48 per cent
Roman Catholic and 44 per cent
Protestant.

Coverage of the visit was the
biggest outside broadcast opera-
tion in the history of Swiss tele-
vision.

Weekly
Euro
honour

The Council o/ Europe has
awarded an "honorary diploma"
to the Swiss weekly magazine Das

Gelbe He/t /or its coverage o/
environmental issues.

The magazine, which publishes
a regular/eature on protection o/
the environment, was praised by
the Strasbourg-based council /or
its "special achievements" in this
/'eld.

Papers
in legal
battle

Switzerland's leading news
weekly, Die Weltwoche, is taking
legal action against another news-

paper for alleging that its former
editor-in-chief accepted an invita-
tion to visit South Africa paid for
by that country's secret service.

The allegations were published
in Die Wochenzeitung, which
accused ex chief editor Hans
Staub - now publisher of Die
Weltwoche - of supporting South
Africa's apartheid policies.

In its denial, Die Weltwoche
said Mr Staub had never accepted
an invitation from South African
authorities to visit the country.

The denial said Mr Staub had
been to South Africa on a number
of occasions - but on visits
financed exclusively by Die
Weltwoche "in the interests of ob-

jective reporting".

Crime...
SWISS journalists sat enthralled
recently at a press briefing in
Sion, in the Valais. The subject:

"Increasing crime".
When the police spokesman

returned to his car afterwards, he
found that someone had stolen
his number plates.

Smuggled
'famine'
film

A Swiss TV crew bas /e/t Brazil
a/ter having most o/ its /i/m
materia/ con/scated by Brazi/ian
po/ice.

The /ive-man team had been
/'/rn/ng a programme on drought
/amine conditions in the north-
east o/ the country. But po/ice
twice ca//ed at the team's bote/,
/irst confiscating about 30 ro//s o/
/7m and then ta/cing unexposed
/7m as we//.

But the team was ab/e to
smugg/e back to Switzer/and one
ro// o/ /i/m, showing severai
hundred destitute peasants /oot-
ing a state-owned /ood depot.

Found
guilty
again

A Swiss journalist has received a

second suspended jail sentence
on charges arising from youth
demonstrations in Zurich two
years ago.

Martin Enkelmann - a reporter
on the Zurich daily Volksrecht

(Right of the People) - has
received a seven-day suspended
sentence following an earlier 28-

day term. He was found guilty of
causing a breach of the peace and
of obstructing the authorities.

Enkelmann (35), who claims
he was covering the 1981 youth
unrest for his newspaper, has

taken the first case to the
European Court of Human Rights
in Strasbourg.

Popular
radio man
dies

Lance Tschannen, one o/
Switzerland's most popu/ar inter-
nationa/ broadcasters, has died
suddenly in Berne at the age o/
62.

He had p/anned to retire next
January on comp/etion o/ 40
years' service with Swiss Radio
Internationa/.

Lance Tschannen (pictured
here) was /ormer/y head o/SR/'s
Eng/ish Service, and /or the past
14 years had directed the Tran-

sorption Service.
His month/y 'Jazz Panorama',

introduced in 1957, was
broadcast worldwide /or more
than 25 years and was one o/ the
world's longest-running regular
jazz programmes.

17

j Switzerland's press, radio and television not only *

report the news - they sometimes make it as well.
This round-up by Colin Farmer spotlights some of
the recent happenings back home in which the

I media made their own headlines.


	[media]

